Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.05.2009, sygn. ITPB2/415-226/09/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB2/415-226/09/PS

Czy opisane systemy sprzedaży można uznać za systemy sprzedaży premiowej, a co za tym idzie, czy przyznawane w ich ramach nagrody korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (updof)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 16 lutego 2009 r. (data wpływu 3 marca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 marca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży wyrobów elektrycznych marki m (dalej: towary), co istotne jest wyłącznym importerem towarów na rynku polskim.

Spółka funkcjonuje na rynku, który cechuje się wysoką konkurencyjnością, w związku z czym, w celu utrzymania swojego udziału w rynku zmuszona jest do prowadzenia działań marketingowych mających na celu stałą stymulację sprzedaży oferowanych towarów.

Spółka nie dysponuje własną siecią sprzedaży, w związku z tym sprzedaż towarów dokonywana jest do hurtowni. Hurtownie zaś sprzedają je do klientów końcowych, bądź też do punktów sprzedaży detalicznej, które z kolei sprzedają je klientowi finalnemu. Opisana struktura dystrybucji stanowi ściśle powiązany ze sobą mechanizm: hurtownie składają zlecenia na towary, które są kupowane a następnie zbywane punktom sprzedaży detalicznej, czy też klientom końcowym. W rezultacie Spółka jako wyłączny importer towarów, a tym samym pierwotne ogniwo struktury sprzedaży nie może ograniczać się tylko do podejmowania działań zmierzających do intensyfikacji sprzedaży produktów do hurtowni. Dla utrzymania odpowiedniego poziomu obrotów Spółka musi podejmować działania marketingowe adresowane zarówno do pośredników (hurtownie, punkty sprzedaży detalicznej) jak i do finalnych nabywców produktów znajdujących się w asortymencie Spółki. Jednocześnie, mając na uwadze, iż wyniki sprzedaży Spółki są bezpośrednio sprzężone z wynikami sprzedaży pośredników, Spółka musi podejmować działania promocyjne także względem pracowników hurtowni odpowiedzialnych za generowanie sprzedaży towarów - pracownicy cl są bowiem bezpośrednio odpowiedzialni zarówno za poziom zamówień (zakupów) realizowanych przez hurtownie w Spółce, jak i za poziom i profil sprzedaży hurtowni.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00