Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.04.2009, sygn. IPPP1-443-36/09-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-36/09-2/AK

aport jest szczególnym rodzajem transakcji zbycia i na mocy art. 6 pkt 1 ustawy, przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie będą miały zastosowania do wniesienia do nowopowstającej Spółki, Działu stanowiącego zorganizowaną część przedsiębiorstwa, w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 23 grudnia 2008r. (data wpływu 12 stycznia 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania wyodrębnionego zespołu składników Działu Marketingu za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz opodatkowania wniesienia aportem tych składników do nowoutworzonej Spółki - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 stycznia 2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania wyodrębnionego zespołu składników Działu Marketingu za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz opodatkowania wniesienia aportem tych składników do nowoutworzonej Spółki.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka z o.o. (dalej: Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania i dystrybucji produktów leczniczych. W ramach struktury wewnętrznej Wnioskodawcy wyodrębnić można różne działy, w tym Dział Marketingu odpowiedzialny za promocję i reklamę leków produkowanych przez Wnioskodawcę. Dział Marketingu, jako jednostka wewnętrzna Wnioskodawcy, nie posiada statusu oddziału lub innej jednostki samobilansującej. Funkcją Działu Marketingu jest pozyskanie odbiorców leków produkowanych przez Wnioskodawcę. W Dziale Marketingu zatrudnieni są pracownicy - przedstawiciele handlowi, których obowiązki obejmują m.in. dostarczanie materiałów reklamowych i informacyjnych do jednostek opieki zdrowotnej, hurtowni leków i aptek na terenie całego kraju. Ponadto, do zadań pracowników Działu Marketingu należy organizowanie seminariów, konferencji i szkoleń, których przedmiotem są zagadnienia związane z reklamowanymi produktami leczniczymi. Podstawowymi składnikami majątkowymi Działu Marketingu są samochody oraz sprzęt komputerowy stanowiący wyposażenie przedstawicieli handlowych. Ponadto, na majątek Działu Marketingu składa się sprzęt biurowy oraz sprzęt służący prezentacji materiałów reklamowych, a także licencje na oprogramowanie komputerowe oraz prawa autorskie do zleconych opracowań, wykładów, filmów reklamowych i innych form prezentacji i reklamy. Działalność Działu Marketingu jest finansowana ze środków własnych Wnioskodawcy w ramach odrębnego budżetu przeznaczonego na prowadzenie działalności reklamowej i promocyjnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00