Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.12.2009, sygn. IPPP2/443-1035/09-4/IK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1035/09-4/IK

Czy konieczne jest wystawienie faktury korygującej, jak ona powinna wyglądać, czy konieczne jest podpisanie faktury korygującej przez klienta? Jak odliczyć podatek należny, w którym miesiącu go zaksięgować?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U.Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 13 września 2009r. (data wpływu 21 września 2009r.) uzupełnionego pismem z dnia 12 listopada 2009r. (data wpływu 16 listopada 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • konieczności wystawienia faktury korygującej i podpisania faktury korygującej przez klienta - jest prawidłowe
  • terminu rozliczenia faktur korygujących zmniejszających cenę - jest nieprawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 21 września 2009r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konieczności wystawienia faktury korygującej i podpisania faktury korygującej przez klienta oraz poprawności i terminu rozliczenia faktur korygujących zmniejszających cenę.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Przez pomyłkę nie zostały zaksięgowane w terminie zaliczki na poczet usługi montażowej podłogi w miesiącach styczniu i marcu. Cała kwota usługi została wykazana i nabita na kasę w miesiącu maju. W miesiącu styczniu i marcu kiedy zaliczki zostały uiszczone wystawiliśmy faktury zaliczkowe, która nie zostały nabite na kasę. Podatek VAT za te zaliczki został odprowadzony. W rezultacie odprowadziliśmy podwójny podatek VAT za zaliczki (od zaliczek i od całej kwoty).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00