Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.02.2009, sygn. ILPP1/443-1061/08-3/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1061/08-3/AT

Czy w odniesieniu do zrealizowanego projektu dofinansowanego w ramach ZPRR Gmina miała prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (odliczenie podatku VAT) w całości lub części z tytułu zrealizowanej inwestycji?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 6 listopada 2008 r. (data wpływu 10 listopada 2008 r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 stycznia 2009 r. (data wpływu 23 stycznia 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych na realizację projektu polegającego na budowie składowiska wraz z infrastrukturą służącą do segregacji odpadów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 listopada 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych na realizację projektu polegającego na budowie składowiska wraz z infrastrukturą służącą do segregacji odpadów. Powyższy wniosek uzupełniono pismem z dnia 22 stycznia 2009 r. o doprecyzowanie przedstawionego stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W roku 2006 Gmina w ramach Zintegrowanego Programu Rozwoju Regionalnego rozpoczęła inwestycję budowy składowiska wraz z infrastrukturą służącą do segregacji odpadów. Inwestycja została zakończona, sama inwestycja oddana w roku 2007 do użytkowania Urzędowi Miejskiemu, który z wykorzystaniem składowiska prowadzi działalność opodatkowaną 7% podatkiem w zakresie przyjmowania odpadów. Na sesję Rady Miejskiej zaplanowaną na miesiąc listopad 2008 r. złożono projekt uchwały zmieniający nazwę Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej na Zakład Gospodarki Komunalnej i rozszerzający przedmiot działania tego Zakładu o gospodarkę odpadami. Wynikiem tego działania składowisko wraz z infrastrukturą służącą do segregacji odpadów zostanie przekazane do użytkowania wskazanej jednostce organizacyjnej pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00