Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.10.2009, sygn. ILPP1/443-846/09-4/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-846/09-4/KG

1. Czy w świetle zaistniałych faktów, Gmina winna od kwoty odszkodowania odprowadzić do Urzędu Skarbowego podatek VAT?
2. Czy wynikająca z decyzji administracyjnej czynność przeniesienia prawa własności nieruchomości należącej do jednego podmiotu publicznego (Gmina) na rzecz innego podmiotu publicznego (Skarbu Państwa) jest działalnością gospodarczą?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 14 lipca 2009 r. (data wpływu 20 lipca 2009 r.) uzupełnionym pismami z dnia 6 i 7 października 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przeniesienia z mocy prawa prawa własności nieruchomości należącej do Gminy na rzecz Skarbu Państwa w zamian za odszkodowanie jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 lipca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przeniesienia z mocy prawa prawa własności nieruchomości należącej do Gminy na rzecz Skarbu Państwa w zamian za odszkodowanie. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismami z dnia 6 i 7 października 2009 r. o informacje dotyczące opisanego zdarzenia.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Dnia 16 listopada 2005 r. została wydana przez Wojewodę (dalej: Wojewoda) decyzja o ustaleniu lokalizacji drogi. Przedmiotowa decyzja stała się ostateczna w dniu 10 stycznia 2006 r. Decyzją tą Wojewoda zatwierdził jednocześnie projekty podziału nieruchomości. Na dzień wydania decyzji grunty nią objęte nie były skomunalizowane. W dniu 9 października 2007 r. Generalna Dyrekcja złożyła do Gminy (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) wniosek o uregulowanie stanu prawnego gruntów objętych decyzją, informując jednocześnie, iż nieruchomości przeznaczone na pasy drogowe stanowiące własność jednostek samorządu terytorialnego, stają się własnością Skarbu Państwa i przysługuje za nie odszkodowanie ustalone przez Wojewodę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00