Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.12.2009, sygn. ILPP1/443-1064/09-2/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1064/09-2/KG

Opodatkowanie opłat pobieranych na podstawie ustawy o drogach publicznych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Miasta, przedstawione we wniosku z dnia 1 września 2009 r. (data wpływu 8 września 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat pobieranych na podstawie ustawy o drogach publicznych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 września 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłat pobieranych na podstawie ustawy o drogach publicznych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W dniu 10 lipca 2009 r. Naczelnik Urzędu Skarbowego wydał decyzję w sprawie nadania numeru Identyfikacji Podatkowej dla Miasta Wnioskodawcy (dalej: Miasto). Z dniem 1 sierpnia br. Miasto, jednostka samorządu terytorialnego (gmina na prawach powiatu) zostało zarejestrowane jako podatnik VAT.

Do dnia 31 lipca br. podatnikiem podatku od towarów i usług był Urząd Miasta (dalej: Urząd). Zmian tych dokonano w związku z interpretacją indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu.

Miasto realizuje zarówno zadania określone ustawą o samorządzie gminnym, jak i ustawą o samorządzie powiatowym. Funkcje organów sprawuje rada miejska oraz prezydent miasta. Jako samorządowa osoba prawna, wykonuje nałożone na nią zadania przy pomocy własnych jednostek organizacyjnych, głównie jednak przy pomocy Urzędu Miasta - art. 33 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. Urząd ten pełni rolę aparatu pomocniczego, wykonuje zadania Miasta oraz służy do obsługi organizacyjno-technicznej gminy. Kierownikiem Urzędu, jako jednostki budżetowej jest Prezydent Miasta. On też zatrudnia pracowników urzędu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00