Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.01.2010, sygn. IBPP4/443-1348/09/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-1348/09/EJ

przechowywanie dokumentów (kopii faktur VAT i rejestrów) na nośnikach komputerowych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 października 2009r. (data wpływu 22 października 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 grudnia 2009r. (data wpływu 21 grudnia 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przechowywania dokumentów (kopii faktur VAT i rejestrów) na nośnikach komputerowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 października 2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przechowywania dokumentów (kopii faktur VAT i rejestrów) na nośnikach komputerowych. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 grudnia 2009r. (data wpływu 21 grudnia 2009r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 8 grudnia 2009r. znak: IBPP4/443-1348/09/EJ.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Przepis § 21 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług ust. 1 Podatnicy są obowiązani przechowywać oryginały i kopie faktur oraz faktur korygujących, a także duplikaty tych dokumentów do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego. Ust. 2 Dokumenty o których mowa w ust. 1 przechowuje się w oryginalnej postaci, w podziale na okresy rozliczeniowe i w sposób pozwalający na ich łatwe odszukanie. Ww. rozporządzenie nie precyzuje dokładnie użytego określenia w oryginalnej postaci. Ustawa o rachunkowości w art. 13 ust. 6, art. 20 ust. 5, art. 71 ust. 2 i art. 72 ust. 1 (Dz. U. Nr 76, poz. 694 z 2002r. ze zm.) określa sposób przechowywania kopii dokumentów jakimi są faktury i faktury korygujące.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00