Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.09.2010, sygn. IBPP3/443-463/10/PH, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-463/10/PH

Czy, zważywszy na przeznaczanie części (tj. 30%) nieruchomości na wykonywanie działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług, Wnioskodawca uprawniony jest do częściowego odliczenia naliczonego podatku z faktur dokumentujących nabycie gruntu oraz wybudowanie na nim budynku wystawionej przez Spółdzielnię? Czy Wnioskodawca uprawniony jest do odliczenia naliczonego podatku od towarów i usług w miesiącu otrzymania duplikatów lub dwóch kolejnych miesiącach po jego otrzymaniu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 15 czerwca 2010r. (data wpływu 23 czerwca 2010r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 września 2010r. (data wpływu 15 września 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie częściowego odliczenia podatku naliczonego z duplikatów faktur jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 czerwca 2010r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie częściowego odliczenia podatku naliczonego z duplikatów faktur.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 września 2010r. (data wpływu 15 września 2010r.), będącym odpowiedzią na wezwanie telefoniczne tut. organu z dnia 14 września 2010r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

  1. W dniu 14 września 2009 roku Wnioskodawca oraz jego małżonka zawarli w formie aktu notarialnego ze Spółdzielnią Mieszkaniowo - Budowlaną umowę przeniesienia własności działki gruntu, budynku i udziału we współwłasności nieruchomości (dalej: Umowa). W wyniku tej czynności Spółdzielnia przeniosła na własność małżonków własność działki gruntu o powierzchni 498 m kw. oraz własność znajdującego się na tej działce budynku mieszkalnego jednorodzinnego. Spółdzielnia przeniosła także na rzecz kupujących udział wynoszący 1/22 część we współwłasności działki stanowiącej drogę wewnętrzną. Wnioskodawca uiścił cały wkład budowlany za 1.139.000 zł, Spółdzielnia zaś jako podatnik podatku od towarów i usług odprowadziła 7% podatek VAT z tytułu takiej dostawy. Zważywszy na fakt, iż nabyta nieruchomość była w stanie deweloperskim, Wnioskodawca poniósł także szereg wydatków zmierzających do jej wykończenia, nabywając w szczególności szereg usług o charakterze budowlanym.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00