Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.01.2010, sygn. IPPB5/423-664/09-2/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-664/09-2/AM

możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na poczęstunek podawany podczas spotkań z kontrahentami w biurze Spółki oraz na posiłki w trakcie spotkań z kontrahentami w restauracji

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 21.09.2009 r. (data wpływu 21.10.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na drobny poczęstunek dla kontrahentów podawany w siedzibie Spółki jest prawidłowe,
  • możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku z organizacją spotkań z kontrahentami w restauracji (kawiarni) jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21.10.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku z organizacją spotkań z kontrahentami (w tym wydatków na nabycie drobnego poczęstunku, napojów, zapłaty za posiłek w restauracji).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca zajmuje się dystrybucją bezpieczników topikowych. Klientami Spółki są m.in. zakłady energetyczne, firmy instalacyjne zajmujące się instalacjami przemysłowymi, zakłady przemysłowe stosujące maszyny, do których wykorzystuje się bezpieczniki oraz producenci sprzętu elektronicznego stosujący bezpieczniki w swoich produktach. Z założenia Wnioskodawca sprzedaje, więc w pierwszym rzędzie swoje towary bezpośrednio ostatecznemu odbiorcy. Natomiast sprzedaż do hurtowni elektrycznych stanowi drugi priorytet. Przedstawiciel Spółki odpowiedzialny za sprawy handlowe często kontaktuje się z klientami oraz potencjalnymi klientami osobiście. W czasie tych spotkań omawiane są kwestie dotyczące wzajemnej współpracy, spółka ustala warunki sprzedaży towarów, przedstawia aktualną ofertę handlową negocjuje postanowienia umów zawieranych z kontrahentami, itp.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00