Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.05.2010, sygn. IPPB4/415-175/10-4/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/415-175/10-4/JK

zwolnienie z opodatkowania otrzymanych wynagrodzeń wypłaconych w związku z realizacją Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani przedstawione we wniosku z dnia 25.02.2010 r. (data wpływu 01.03.2010 r.) oraz w piśmie z dnia 19.04.2010 r. (data nadania 20.04.2010 r., data wpływu 21.04.2010 r.) stanowiące odpowiedź na wezwanie z dnia 01.04.2010 r. (data nadania 02.04.2010 r., data odbioru 19.04.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania otrzymanych wynagrodzeń wypłaconych w związku z realizacją Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 01 marca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania otrzymanych wynagrodzeń wypłaconych w związku z realizacją Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Od roku 1999 Wnioskodawczyni jest zatrudniona na umowę o pracę w Urzędzie Marszałkowskim Województwa L w L (UMWL), w Departamencie Strategii i Rozwoju Regionalnego (DSiRR). W latach 2004 2006 UMWL pełnił funkcję instytucji uczestniczącej w zarządzaniu komponentem regionalnym Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) współfinansowanego m.in. ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR), stanowiącego jeden z funduszy strukturalnych (pomocowych) Unii Europejskiej. Zarządzanie i wdrażanie ZPORR regulowane było przez Rozporządzenie Nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające ogólne przepisy w sprawie funduszy strukturalnych oraz przez Rozporządzenie Nr 438/2001 z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonywania rozporządzenia 1260/1999 dotyczącego zarządzania i systemów kontroli pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 063 z 03.03.2001). Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego został przyjęty Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 1 lipca 2004 r. (Dz. U. Nr 166, poz. 1745). Zgodnie z zapisami Działu VIII Podrozdziału 8.2.1 ZPORR, Instytucją Zarządzającą ZPORR było Ministerstwo Gospodarki i Pracy (Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego). W każdym z 16 województw, pod nadzorem instytucji Zarządzającej, działały instytucje zaangażowane w zarządzanie Programem, tj. Instytucje Pośredniczące Urzędy Wojewódzkie, a także Urzędy Marszałkowskie, które pełniły rolę instytucji uczestniczących w zarządzaniu komponentem regionalnym ZPORR i które posiadały kompetencje szczegółowo opisane w Podrozdziale 8.2.3. ZPORR m.in. prowadzenie naboru wniosków o dofinansowanie realizacji projektów w ramach ZPORR oraz ocena i wybór projektów do dofinansowania. Szczegółowy podział zadań oraz odpowiedzialności pomiędzy Instytucją Zarządzającą, Instytucją Pośredniczącą i Instytucją uczestniczącą w zarządzaniu komponentem regionalnym ZPORR został uregulowany w Porozumieniu trójstronnym zawartym pomiędzy tymi instytucjami. Ponadto, ZPORR był jednym z programów operacyjnych, który realizował cele Narodowego Planu Rozwoju/Podstaw Wsparcia Wspólnoty na lata 2004 2006 (NPR/PWW). Program ten rozwijał cele NPR, określając priorytety, kierunki i wysokość środków przeznaczonych na realizację polityki regionalnej państwa, które były uruchamiane z udziałem funduszy strukturalnych w pierwszym okresie członkostwa Polski w Unii Europejskiej. W ramach Programu realizowane były cztery Priorytety. Priorytet 4 Pomoc Techniczna przeznaczony był na wzmocnienie systemu wdrażania ZPORR oraz na wsparcie procesów: zarządzania, monitorowania, kontroli i oceny stopnia realizacji ZPORR oraz na działania informacyjne i promocyjne pomocy dostępnej w jego ramach. W ramach Pomocy Technicznej ZPORR współfinansowane były m.in. płace pracowników ww. instytucji, zaangażowanych w realizację Programu. Wynagrodzenia tych pracowników, w tym również Wnioskodawczyni finansowane były w 75% ze środków EFRR, w pozostałej części (25%) z publicznych środków krajowych. W ramach UMWL, zadania instytucji uczestniczącej w zarządzaniu komponentem regionalnym ZPORR wykonywał DSiRR, a w jego ramach część pracowników, czego dowodem są zakresy obowiązków, w tym również Wnioskodawczyni w latach 2005 i 2006. Pracownicy DSiRR, posiadający odpowiednie zakresy obowiązków, realizowali bezpośrednio cele Programu (nie zlecając ich wykonanie osobom trzecim) w ramach Działania 4.1 którymi były:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00