Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.10.2010, sygn. IPPB5/423-471/10-4/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-471/10-4/AM

Dokumentowanie wydatkowania dochodu na cele statutowe.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Fundacji, przedstawione we wniosku z dnia z dnia 22.07.2010 r. (data wpływu 26.07.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie dokumentowania wydatkowania dochodu na cele statutowe jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26.07.2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie dokumentowania wydatkowania dochodu na cele statutowe.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca, Fundacja jest instytucją o statusie organizacji pożytku publicznego, której celem statutowym jest działanie na rzecz nauki. Realizując cel statutowy Fundacja przyznaje subwencje, nagrody i stypendia, co w każdym przypadku jest wynikiem uprzednio przeprowadzonego konkursu. Na rozstrzygnięcie konkursu wpływ zaś mają sporządzane przez wybranych recenzentów (ekspertów) opinie. Recenzenci przesyłają je do Wnioskodawcy drogą elektroniczną. Wykonanie opinii jest odpłatne, zaś rachunek jest przez recenzenta w oryginale wysyłany do Wnioskodawcy listownie (przesyłka pocztowa/kurierska). Fundacja na podstawie otrzymanego rachunku wypłaca recenzentowi wynagrodzenie za sporządzenie opinii. Wzór rachunku jest określony przez Fundację i precyzyjnie wskazuje w szczególności przez kogo został on Fundacji wystawiony, jaki był zakres i rodzaj pracy, jaka jest kwota wynagrodzenia, a także zawiera datę sporządzenia rachunku oraz podpis wystawcy. Wnioskodawca zamierza zmienić wskazany sposób postępowania odnośnie doręczania jej rachunków. W wyniku modyfikacji obowiązujących reguł, recenzenci zobligowani byliby przesyłać do Fundacji drogą elektroniczną kopie wystawionych przez siebie rachunków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00