Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.06.2010, sygn. ILPP1/443-261/10-4/BD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-261/10-4/BD

Czy wydzielenie działu prowadzi do powstania w ramach przedsiębiorstwa zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 26 lutego 2010 r. (data wpływu: 8 marca 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 31 maja 2010 r. (data wpływu: 2 czerwca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 marca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 31 maja 2010 r. (data wpływu: 2 czerwca 2010 r.) o doprecyzowanie opisanego zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca zamierza wydzielić w ramach swojego przedsiębiorstwa dział, który będzie wykonywał następujące zadania:

  1. działania marketingowe dotyczące produktów/usług sprzedawanych przez Spółkę;
  2. działania marketingowe w odniesieniu do znaków towarowych, do których Spółce przysługują prawa przede wszystkim znak towarowy. w przyszłości rozważane jest również osiąganie przychodów z tytułu opłat licencyjnych płaconych przez inne spółki za możliwość używania znaku towarowego (obecnie tego typu umowy nie są zawarte).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00