Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.09.2011, sygn. ITPP1/443-848a/11/TS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-848a/11/TS

Sprzedaż i zakup odpadów z tworzyw sztucznych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 czerwca 2011 r. (data wpływu 15 czerwca 2011 r.), uzupełnionym w dniu 17 sierpnia 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania i rozliczania podatku należnego z tytułu sprzedaży granulatu z tworzyw sztucznych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 czerwca 2011 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 17 sierpnia 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług m.in. w zakresie dokumentowania i rozliczania podatku należnego z tytułu sprzedaży granulatu z tworzyw sztucznych.

W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Jest Pani czynnym podatnikiem VAT w rozumieniu art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług. Prowadzona działalność gospodarcza polega na skupie i utylizacji/dalszej sprzedaży tworzyw sztucznych. Skupu dokonuje Pani od podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy, a sprzedaży na rzecz podatników w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy. Utylizacja tworzyw sztucznych polega na oczyszczeniu opakowań z tworzyw sztucznych i przetworzeniu na granulat, który jest komponentem/materiałem produkcyjnym. W związku ze zmianą przepisów o podatku od towarów i usług od dnia 1 kwietnia 2011 r. dotyczących złomu, w stosunku do sprzedawanego granulatu z tworzyw sztucznych nie dokonała Pani zmiany zasad wystawiania faktur i rozliczania podatku VAT, czyli stosuje zasady ogólne przewidziane ustawą o podatku od towarów i usług, tj. podatek należny ujmuje na fakturach i rozlicza osobiście jako podatnik VAT czynny. Ze względu na planowane kolejne zmiany w podatku od dnia 1 lipca 2011 r. i w związku z wprowadzeniem do ustawy załącznika nr 11, od dnia wejścia w życie planowanych zmian do sprzedawanego przez Panią granulatu z tworzyw sztucznych, to nabywcy, będący podatnikami w rozumieniu art. 15 powołanej ustawy, będą zobowiązani do rozliczenia podatku. Wystawiana przez Panią faktura VAT zawierać będzie odpowiednią adnotację, nie będzie zawierała natomiast informacji o stawce i kwocie podatku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00