Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 01.09.2011, sygn. ILPB3/423-251/11-5/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-251/11-5/EK

Czy w kontekście planowanej transakcji aportu Działu Marketingu należy go zaklasyfikować jako zorganizowaną część przedsiębiorstwa na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w konsekwencji przeniesienie Działu Marketingu w formie aportu do Spółki Marketingowej i otrzymanie w zamian udziałów w Spółce Marketingowej nie będzie wiązało się z powstaniem po stronie Wnioskodawcy dochodu podlegającego opodatkowaniu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 31 maja 2011 r. (data wpływu 02.06.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz podatkowych skutków wniesienia aportu w zamian za udziały Spółki Marketingowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 02 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 02 czerwca 2011 r. (data wpływu 03.06.2011 r.) oraz pismem z dnia 22 sierpnia 2011 r. (data wpływu 24.08.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz podatkowych skutków wniesienia aportu w zamian za udziały Spółki Marketingowej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.

Spółka Akcyjna (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) prowadzi działalność w zakresie udzielania informacji gospodarczej na podstawie ustawy z dnia (). W ramach Spółki funkcjonuje wyspecjalizowany dział zajmujący się promocją usług Spółki w zakresie przyjmowania od wierzycieli informacji gospodarczej, przechowywania i ujawniania tych informacji wśród kontrahentów Spółki (dalej: Dział Marketingu). W szczególności, do najważniejszych zadań Działu Marketingu należy marketingowe wsparcie procesu sprzedaży obejmujące m. in.: organizowanie oraz zatwierdzanie koncepcji telewizyjnych oraz radiowych kampanii reklamowych, współpraca z agencjami reklamowymi oraz zewnętrznymi usługodawcami w zakresie organizacji planowanych przez Dział Marketingu akcji reklamowych, organizacja kampanii mailingowych, tworzenie ofert handlowych, zakup gadżetów reklamowych i promocyjnych dystrybuowanych wśród partnerów biznesowych i klientów, marketingowe wsparcie Departamentu Szkoleń i Konferencji w zakresie organizacji seminariów i konferencji, których celem jest promocja i reklama świadczonych przez Spółkę usług w zakresie przyjmowania, przechowywania i ujawniania informacji gospodarczej, marketingowe wsparcie Departamentu Klienta Strategicznego w zakresie świadczonych przez ten zespół konsultacji wdrożeniowych na rzecz klientów Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00