Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2011, sygn. ILPP1/443-1178/11-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1178/11-2/AW

Podatek od towarów i usług w zakresie obniżenia podatku należnego w przypadku wystawienia faktur korygujących sprzedaż, bez posiadania potwierdzenia odbioru tych faktur.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Jawnej, przedstawione we wniosku z dnia brak daty (data wpływu 5 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podatku należnego w przypadku wystawienia faktur korygujących sprzedaż, bez posiadania potwierdzenia odbioru tych faktur jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podatku należnego w przypadku wystawienia faktur korygujących sprzedaż, bez posiadania potwierdzenia odbioru tych faktur.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Firma Handlowa A Spółka Jawna prowadzi działalność handlową w zakresie handlu hurtowego i detalicznego towarów farmaceutyczno-kosmetycznych, a ewidencja księgowa jest prowadzona w formie ksiąg rachunkowych. W grudniu 2008 r. Spółka dowiedziała się, że firma B Sp. z o.o. likwiduje swoje sklepy, a wartość niezapłaconych faktur wynosi 343.342,14 zł brutto, podatek VAT 61.141 zł i postanowiła odebrać własny towar z blisko 20-tu sklepów.

Towar został odebrany na podstawie dokumentu wz. Po przywiezieniu i przeliczeniu towaru, został on przyjęty do magazynu Firmy i wystawiono korekty faktur sprzedaży. Sporządzone korekty zostały wysłane kurierem do siedziby spółki, ale następnego dnia dokumenty zostały przywiezione z adnotacją Firma nie istnieje. Firma Handlowa A, zgodnie z art. 29 ust. 4a, nie mając podpisanych korekt przez nabywcę, nie dokonała korekty podatku od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00