Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.04.2011, sygn. IBPP4/443-4/11/ICz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-4/11/ICz

Czy zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 pkt 33 ma zastosowanie w przypadku świadczonych przez Spółkę w/w usług archiwum?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 grudnia 2010r. (data wpływu 03 stycznia 2010r.) uzupełnionym pismem z dnia 05 kwietnia 2011r. (data wpływu 07 kwietnia 2011r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku VAT dla świadczonych usług archiwizacji jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 03 stycznia 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku VAT dla świadczonych usług archiwizacji.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 05 kwietnia 2011r. (data wpływu 07 kwietnia 2011r.).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka świadczy usługi archiwizacji, polegające na:

  1. opracowaniu i archiwizacji akt, przechowywaniu i obsłudze dokumentów przez cały okres przewidziany przepisami. Wykonanie tej usługi sprowadza się do wykonania następujących czynności:
    • przejęcie dokumentacji od zleceniodawcy,
    • klasyfikacja i kwalifikacja akt,
    • przygotowanie według obowiązujących zasad i przekazanie do Archiwum Zlikwidowanych Przedsiębiorstw Państwowych akt osobowych, kiedy zachodzi taka potrzeba,
    • przekazanie do centrali ZUS i do Archiwów Państwowych informacji o przejęciu dokumentacji osobowo-płacowej.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00