Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.08.2011, sygn. IPPP3/443-760/11-2/KC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-760/11-2/KC

W zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z podatku importu towarów na podstawie § 14 ust.1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 24.05.2011 r. (data wpływu 27.05.2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z podatku importu towarów na podstawie § 14 ust.1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27.05.2011 r. wpłynął ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z podatku importu towarów na podstawie § 14 ust.1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka K. GmbH, z siedzibą w K., Niemcy (dalej zwana Spółką) jest zarejestrowana dla potrzeb podatku VAT w Polsce. (Spółka jest również podatnikiem podatku od wartości dodanej w kraju swojej siedziby). Przedmiotem działalności Spółki na terytorium Niemiec jest m. in. przemysłowa obróbka drewna, handel drewnem okrągłym oraz produktami z drewna. Spółka nabywa surowiec drzewny m. in. na terytorium Ukrainy. Zakupiony surowiec ładowany jest na terytorium Ukrainy a następnie transportowany koleją do granicy polsko-ukraińskiej. Na granicy polsko-ukraińskiej (przejścia graniczne) drewno poddawane jest procedurze dopuszczenia do obrotu na Wspólnotowym Obszarze Celnym. Na granicy surowiec jest przeładowywany na wagony polskiego przewoźnika kolejowego, a następnie transportowany do zakładu Spółki mieszczącego się na terytorium Niemiec. Towar transportowany jest najczęściej natychmiast po dokonaniu odprawy celnej. Jednakże zdarzają się również sytuacje, w których surowiec jest tymczasowo (kilka dni) składowany na bocznicy na terytorium Polski. Taka sytuacja ma miejsce, gdy ilość surowca nie wystarczy, aby zapełnić transport do Niemiec (towar w momencie składowania na bocznicy jest już dopuszczony do obrotu). Towar wywożony jest do Niemiec w ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Spółka prowadzi w tym celu odpowiednią dokumentację.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00