Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.09.2011, sygn. IPPP3/443-892/11-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-892/11-2/MK

Czy premie pieniężne (bonusy) wypłacane przez Spółkę Kontrahentom Zagranicznym powinny być uznane za wynagrodzenie za usługę świadczoną przez Kontrahenta Zagranicznego na rzecz Spółki a w konsekwencji czy Spółka powinna wykazać w Polsce import usług?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 17.06.2011 r. (data wpływu 22.06.2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania udzielania premii pieniężnych (bonusów) kontrahentom zagranicznym jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22.06.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania udzielania premii pieniężnych (bonusów) kontrahentom zagranicznym.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. (zwana dalej Spółką) dokonuje sprzedaży towarów między innymi na rzecz podmiotów gospodarczych prowadzących działalność poza granicami Polski (dalej Kontrahenci Zagraniczni). Kontrahenci Zagraniczni nie mają w Polsce siedziby ani miejsca prowadzenia działalności. W związku ze zrealizowaniem określonego poziomu obrotów Spółka wypłaca Kontrahentom Zagranicznym premie pieniężne (bonusy). Wysokość bonusu jest zazwyczaj zależna od ilości towaru kupionego przez Kontrahenta Zagranicznego (np. jest to procent od obrotu). Ilość towaru, od jakiej przysługuje bonus jest ustalana z Kontrahentami Zagranicznymi corocznie w formie umowy. Ponadto, uzyskanie prawa do bonusu przez Kontrahentów Zagranicznych uzależnione jest od terminowości w ich płatnościach ze Spółką.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00