Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.12.2011, sygn. IPPP2/443-1074/11-2/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1074/11-2/IZ

dotyczy opodatkowania dopłat, powstania obowiązku podatkowego i prawa do odliczenia podatku

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 05.09.2011 r. (data wpływu 12.09.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dopłat powstania obowiązku podatkowego i prawa do odliczenia podatku - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12.09.2011 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dopłat powstania obowiązku podatkowego i prawa do odliczenia podatku.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Na zlecenie krajowych producentów soków owocowo-warzywnych oraz przy wsparciu finansowym Agencji Rynku Rolnego oraz Funduszu X Wnioskodawca - w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej o charakterze pomocniczym - zamierza przeprowadzić trzyletnią kampanię promocyjno-informacyjną warzyw, owoców i ich przetworów na terenie P. i R., przy pomocy polskich podmiotów gospodarczych wyspecjalizowanych w prowadzeniu reklamy, promocji i działalności marketingowej oraz produkcji materiałów reklamowych i informacyjnych.

Wszelkie bieżące koszty związane z realizacją tej kampanii pokryje Wnioskodawca, finansując je ze środków pozyskanych z kredytu oraz z przedpłaty w wysokości do 40% przyznanej dotacji z Funduszu X. Po spełnieniu określonych warunków wskazanych w umowie o dofinansowanie z Agencją Rynku Rolnego, Wnioskodawca otrzyma od ARR dopłatę w wysokości 80% kosztów netto (50% ze środków Wspólnoty Europejskiej oraz 30% ze środków budżetu krajowego), a po spełnieniu warunków wskazanych w ustawie z dnia 22 maja 2009 roku o funduszach promocji produktów rolno - spożywczych (Dz. U. Nr 97 z dnia 23 czerwca 2009 roku z późn. zm. ) oraz w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 11 marca 2010 roku w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielania wsparcia finansowego z funduszy promocji produktów rolno - spożywczych (Dz. U. 54 z dnia 6 kwietnia 2010 roku z późn. zm.), Wnioskodawca otrzyma dopłatę pozostałych 20 % kosztów netto oraz dopłatę całości poniesionego podatku VAT z Funduszu X. Tym samym Wnioskodawca otrzyma całość kwoty kosztów kwalifikowanych brutto poniesionych przy realizacji projektu, na które to koszty składać będą się przede wszystkim kwoty brutto wraz z podatkiem VAT z faktur wystawionych Wnioskodawcy przez polskie firmy świadczące usługi na zlecenie wnioskodawcy w ramach projektu. Pozostałe koszty niekwalifikowane tej kampanii wraz z przewidywaną marżą należną Wnioskodawcy, pokryją krajowi producenci soków płacąc za zleconą usługę (Wnioskodawca udokumentuje sprzedaż tej usługi odpowiednią fakturą VAT). Zdaniem Wnioskodawcy, usługi świadczone krajowym producentom soków, związane z opisaną kampanią promocyjno-informacyjną, podlegać będą podatkowi od towarów i usług w wysokości 23%.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00