Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.08.2012, sygn. ILPB3/423-205/12-2/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-205/12-2/JG

Czy w opisanym stanie faktycznym Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na zorganizowanie szkolenia w Jordanii dla klientów biorących udział w akcji sprzedaży premiowej?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 25 maja 2012 r. (data wpływu 28 maja 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 maja 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność polegającą na sprzedaży hurtowej materiałów budowlanych. W celu intensyfikacji sprzedaży i w trosce o dobre kontakty z klientami zorganizowała wyjazd szkoleniowo turystyczny do Jordanii.

Firma celem zwiększenia poziomu sprzedaży w 2011 r. zorganizowała sprzedaż premiową promującą najwyższy poziom obrotów osiągnięty przez klientów w okresie od 02.01.2011 r. do 30.09.2011 r. Nagrodą w tej promocji był wyjazd do Jordanii połączony z programem szkoleniowym dla klientów. Wydatki z tytułu wyjazdu szkoleniowego do Jordanii poniosła w całości Spółka. W czasie wyjazdu ściśle realizowany był program szkoleniowy ustalony przez Wnioskodawcę oraz firmy producenckie, których wyroby Spółka sprzedaje. Szkolenia przeprowadzili delegowani pracownicy Spółki. W ramach szkolenia przedstawiono nowe i dotychczasowe produkty oferowane przez Spółkę do sprzedaży, wiedzę o ich technicznych możliwościach, sposobach dystrybucji, nowe produkty w zakresie materiałów budowlanych. Szkolenia miały charakter informacyjno - instruktażowy. Podsumowano również dotychczasową współpracę oraz przedstawiono plany jej rozwoju celem intensyfikacji sprzedaży oraz pozyskania nowych klientów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00