Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.09.2012, sygn. IBPP2/443-561/12/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-561/12/WN

opodatkowanie czynności wykonywanych w ramach zarządu nieruchomością

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 czerwca 2012r. (data wpływu 11 czerwca 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 września 2012r. (data wpływu 11 września 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wykonywanych w ramach zarządu nieruchomością jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 czerwca 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie czynności wykonywanych w ramach zarządu nieruchomością.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 7 września 2012r. (data wpływu 11 września 2012r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 5 września 2012r. znak: IBPP2/443-561/12/WN.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej również Spółka) prowadzi działalność deweloperską w zakresie budowy budynków wielorodzinnych. Po zakończeniu inwestycji sprzedawane są pojedyncze mieszkania. Nabywca po podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego otrzymuje klucze do mieszkania, w którym może już mieszkać.

Od wydania mieszkania do powstania wspólnoty Spółka prowadzi zarząd nieruchomością. W tym okresie koszty utrzymania obiektów w tym dostawy wody, ubezpieczenia itp. są ponoszone przez Spółkę, która pełni rolę pośrednika. W celu odzyskania poniesionych kosztów, spółka obciąża nowych lokatorów (właścicieli) faktycznymi kosztami (wg wskazań podliczników zużycia wody, wg udziału powierzchni danego mieszkania do powierzchni całego osiedla), wystawiając faktury VAT. Dla celów rozliczenia Spółka korzysta z usług firm specjalizujących się w zarządzaniu nieruchomościami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00