Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.04.2013, sygn. ITPP2/443-128/13/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-128/13/AK

Opodatkowanie i sposób dokumentowania napraw gwarancyjnych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 lutego 2013 r. (data wpływu 14 lutego 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania wykonywanych napraw gwarancyjnych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lutego 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania wykonywanych napraw gwarancyjnych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka zajmuje się produkcją pojazdów szynowych dostarczanych odbiorcom krajowym, jak i zagranicznym. Jako producent zobowiązana jest do udzielenia gwarancji jakości dostarczonych pojazdów. Jednocześnie, zgodnie z zapisami zawartych umów, zobowiązana jest do usuwania usterek w pracy dostarczonych produktów, które wystąpiły w okresie objętym udzieloną gwarancją. Każda z zawartych umów reguluje zobowiązania Spółki co do czasu trwania gwarancji, zakresu jej obowiązywania oraz terminów, w jakich powstałe usterki powinny zostać usunięte. Jednocześnie, w przypadku nieterminowej naprawy gwarancyjnej, nabywcy pojazdów uprawnieni są do obciążenia Spółki karami umownymi, stanowiącymi rekompensatę za brak możliwości eksploatacji niesprawnych pojazdów.

Spółka jako producent korzysta z części i podzespołów produkowanych i dostarczanych przez kontrahentów krajowych i zagranicznych. Firmy te występują wobec Spółki jako gwaranci jakości i niezawodności zastosowanych w procesie produkcji części i podzespołów. Najczęściej zawarte umowy regulują w tym zakresie termin usunięcia usterki podzespołu przez jego dostawcę, względnie termin wymiany podzespołu na nowy, a także uprawnienie Spółki do samodzielnego usunięcia usterki lub zlecenia jej naprawy osobom trzecim, bez utraty uprawnień gwarancyjnych, na koszt dostawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00