Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.07.2013, sygn. ITPP2/443-441/13/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-441/13/AW

Stawka podatku obowiązująca do usługi szkolenia pracowników salonu fryzjerskiego w zakresie strzyżenia.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 14 lutego 2013 r. (data wpływu 13 maja 2013 r.), uzupełnionym w dniu 24 lipca 2013 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej do usługi szkolenia pracowników salonu fryzjerskiego w zakresie strzyżenia jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 maja 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 24 lipca 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej do usługi szkolenia pracowników salonu fryzjerskiego w zakresie strzyżenia.

W złożonym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W okresie od 7 do 10 października 2012 r. szkolił Pan, na podstawie umowy zawartej z Centrum Promocji Innowacji i Rozwoju z siedzibą w miejscowości B., 14 pracowników salonu fryzjerskiego K. M. O. w zakresie strzyżenia. Za przeprowadzone szkolenie w dniu 19 października 2012 r. wystawił Pan fakturę na kwotę brutto wskazaną w umowie. Nie jest Pan jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, a wykonanych usług nie można zakwalifikować do usług w zakresie kształcenia lub wychowania, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Nie posiada Pan zaświadczenia o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych. W związku z powyższym opodatkował Pan wykonane usługi stawką podatku 23%. Szkolenie związane było z kształceniem zawodowym i przekwalifikowaniem zawodowym i był Pan podwykonawcą instytucji, która otrzymała dofinansowanie w co najmniej 70% na przeprowadzenie szkoleń. Centrum Promocji Innowacji i Rozwoju fakturę przyjęło, a następnie rozliczając się z jednostką finansującą projekt, wystąpiło do Pana z wnioskiem o skorygowanie faktury w zakresie podatku od towarów i usług wskazując, że usługi są zwolnione od podatku lub przedstawienie indywidualnej interpretacji podatkowej potwierdzającej, że słusznie je Pan opodatkował. Z zawartej umowy wynika, że szkolenie było prowadzone w ramach projektu pt. Artysta i profesjonalista - szkolenie pracowników salonu K. M. O., współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu VIII Regionalne kadry gospodarki, Działania 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie. Poddziałania 8.1.1 Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw. Centrum Innowacji i Rozwoju przedstawiło pismo Ministerstwa Rozwoju Regionalnego-Departamentu Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym kierowane do Instytucji Pośredniczących i do Instytucji Pośredniczących II stopnia. W opinii Instytucji Zarządzającej Projektem Operacyjnym Kapitał Ludzki, wszystkie szkolenia w ramach Programu stanowią usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego i w związku z tym powinny być zwolnione od podatku od towarów i usług, o ile są finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych. Z uwagi na powyższe, podatek wynikający z Pana faktury stanowi koszt niekwalifikowany. Jednocześnie z tego pisma wynika, że decydujące znaczenie dla kwalifikowania podatku od towarów i usług ma ocena konkretnych okoliczności faktycznych i w przypadku posiadania przez beneficjenta interpretacji podatkowej wydanej w jego indywidualnej sprawie przez organ podatkowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00