Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.08.2013, sygn. ITPB1/415-655/13/PSZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-655/13/PSZ

Czy w opisanym stanie faktycznym Wnioskodawca słusznie zalicza wydatkowane pieniądze do kosztów uzyskania przychodów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 czerwca 2013 r. (data wpływu 10 czerwca 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia wydatków na reklamę firmy do kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 czerwca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresiemożliwości zaliczenia wydatków na reklamę firmy do kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące stan faktyczny.

Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą posługuje się własnym logo firmy, niezastrzeżonym. Głównym przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej jest sprzedaż maszyn rolniczych. Również w ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca posiada umowę sponsorską z organizatorem wyścigów samochodowych. Te wyścigi organizowane są pod egidą Polskiego Związku Motorowego, tym samym posiadają status legalnych imprez sportowych. Organizator zapewnia między innymi to, że kierowcy na swoich kombinezonach prezentują logo przedsiębiorstwa Wnioskodawcy. Hostessy, na których strojach również widnieje logo Wnioskodawcy, rozdają wśród publiczności ulotki i foldery z propozycją handlową przedsiębiorstwa Wnioskodawcy. Krąg osób oglądających wyścigi samochodowe nigdy nie jest oznaczony, ani zamknięty. Istotne dla Wnioskodawcy jest to, że wyścigi i ewentualni obserwatorzy mogą stać się potencjalnymi klientami, ponieważ Wielkopolska stanowi rejon działania przedsiębiorstwa Wnioskodawcy. Istotnym elementem może być fakt, że Wnioskodawca nigdy nie zasiada za kierownicą wyścigowego auta. Organizator za przekazane przez Wnioskodawcę pieniądze, w ramach umowy sponsorskiej, wystawia stosowną fakturę VAT, która zaliczana jest przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00