Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.11.2013, sygn. ITPB3/423-395c/13/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-395c/13/PS

Czy wydatki z tytułu wykonania termomodernizacji i remontu elewacji budynku powinny być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów jednorazowo na podstawie art. 15 ust. 4d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, czy też powinny stanowić inwestycję i być amortyzowane?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 sierpnia 2013 r. (data wpływu 27 sierpnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych między innymi w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu wykonania termomodernizacji i remontu elewacji budynku jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 sierpnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych między innymi w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu wykonania termomodernizacji i remontu elewacji budynku.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest wspólnotą zarządzającą budynkiem 10 piętrowym składającym się z lokali handlowych, biurowych, usługowych. Są one własnością osób fizycznych i prawnych z udziałami ułamkowymi w częściach wspólnych i gruncie. W budynku nie ma żadnych mieszkań. Zarząd wspólnoty jest społeczny i składa się z przedstawicieli właścicieli bądź ich samych. Obsługa administracyjno-księgowa wspólnoty, w zakresie której są czynności biurowe i księgowe, realizowana jest na podstawie umowy zlecenia i umowy z biurem rachunkowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00