Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.02.2013, sygn. ILPB3/423-467/12-2/AO, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-467/12-2/AO

Czy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Spółka postępuje prawidłowo uwzględniając korekty wystawiane w przypadkach opisanych we wniosku w przychodach okresu, w którym zostały wystawione?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 26 października 2012 r. (data wpływu 09 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu uwzględnienia wystawionych faktur korygujących - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 09 listopada 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu uwzględnienia wystawionych faktur korygujących.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu hurtowego sprzętem, odzieżą i obuwiem sportowym.

W związku z prowadzoną działalnością, wystawia faktury korygujące m.in. w następujących przypadkach:

  1. Kontrahenci zwracają zakupiony uprzednio towar, gdyż umowa lub ustalenia ustne przewidują, że po zakończonym sezonie jest taka możliwość lub zaistniała inna sytuacja i Spółka wyraziła zgodę na zwrot towaru. Przypadek ten odnosi się do sytuacji, w których kontrahenci zwracają towar, którego nie udało im się sprzedać w danym sezonie - często zgodnie z ustaleniami jest on ponownie dostarczany w pierwszej kolejności w kolejnym sezonie. Zdarza się również, że kontrahenci błędnie ocenili popyt na dany towar, a Spółka ze względu na chęć zachowania dobrych stosunków wyraża zgodę na zwrot. Spółka woli również otrzymać towar z powrotem niż z dużym prawdopodobieństwem mieć przeterminowane należności, które nie wiadomo w jakim terminie zostaną uregulowane.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00