Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.04.2013, sygn. ILPB2/415-1201/11/13-S/TR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB2/415-1201/11/13-S/TR

Opodatkowanie wygranych w konkursach i grach organizowanych za pośrednictwem Internetu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów uwzględniając wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 25 października 2012 r., sygn. akt I SA/Po 627/12 stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 20 grudnia 2011 r. (data wpływu: 22 grudnia 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 19 stycznia 2012 r. (data wpływu: 20 stycznia 2012 r.) oraz pismem z dnia 26 marca 2012 r. (data wpływu: 28 marca 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 grudnia 2011 r. Wnioskodawca (Spółka), reprezentowana przez pełnomocnika Panią, złożyła wniosek, uzupełniony w dniu 20 stycznia 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej: Spółka, Organizator) prowadzi kilka serwisów internetowych dotyczących różnej tematyki (m.in. portal aukcyjny, porównywarka cen). W celach promocyjnych, Spółka organizuje różne konkursy dla swoich obecnych i potencjalnych klientów. Konkursy mają zachęcić uczestników do korzystania z serwisów Spółki.

Zadania konkursowe są różne. Przykładowo, konkurs o nazwie: X polegał na gromadzeniu punktów z tytułu potwierdzenia przez uczestnika swojej obecności w miejscach wskazanych przez Spółkę bądź wskazanych przez inne podmioty upoważnione przez Organizatora. O przyznaniu nagród w tym konkursie i kolejności zajętych miejsc decydowała ilość zgromadzonych punktów na moment zakończenia konkursu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00