Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.03.2013, sygn. IPTPP2/443-1013/12-4/JS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-1013/12-4/JS

Opodatkowanie odpłatnego udostępniania hali sportowej na rzecz zainteresowanych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 4 grudnia 2012 r. (data wpływu 6 grudnia 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 lutego 2013 r. (data wpływu 18 lutego 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania odpłatnego udostępniania hali sportowej na rzecz zainteresowanych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 grudnia 2012 r. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • opodatkowania odpłatnego udostępniania hali sportowej na rzecz zainteresowanych,
  • prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki inwestycyjne oraz bieżące związane z halą sportową,
  • sposobu określenia części podatku naliczonego podlegającego odliczeniu,
  • braku obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu nieodpłatnego udostępniania hali sportowej.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 lutego 2013 r. (data wpływu 18 lutego 2013 r.) o doprecyzowanie stanu faktycznego, wskazanie, że wniosek dotyczy zarówno trzech stanów faktycznych, jak i trzech zdarzeń przyszłych oraz dodatkową opłatę.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Gmina X (dalej: Gmina) jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem VAT.

W latach 2008-2010 Gmina ponosiła wydatki inwestycyjne na budowę hali sportowej w X (dalej: wydatki inwestycyjne). Budowa hali została dofinansowana częściowo ze źródeł zewnętrznych do kwoty netto wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (VAT był wydatkiem niekwalifikowalnym). Przedmiotowe wydatki inwestycyjne dotyczyły głównie usług budowlanych, nabycia dokumentacji i wyposażenia hali.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00