Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.06.2013, sygn. IPTPB1/415-240/13-2/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB1/415-240/13-2/MD

Czy Wnioskodawca jest uprawniony do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów 2012 r., na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 41 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pozostałej kwoty należności od Spółki, to jest kwoty 53.756,14 Euro, jako należności umorzonej?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 21 marca 2013 r. (data wpływu 5 kwietnia 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej umorzonych wierzytelności jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 kwietnia 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej umorzonych wierzytelności.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca, prowadzi działalność pod firmą Y. W ramach prowadzonej działalności dokonuje sprzedaży usług transportowych. Zdarzenia gospodarcze związane z tą działalnością ewidencjonuje w księgach rachunkowych.

W 2011 r. Wnioskodawca świadczył usługi transportowe na rzecz spółki A. z siedzibą w W., Austria (dalej Spółka). Świadczone usługi zostały udokumentowane następującymi fakturami: faktura nr 270/2011, faktura nr 33/2011, faktura nr 172/2011, faktura nr 198/2011, faktura nr 199/2011, faktura nr 201/2011, faktura nr 202/2011, faktura nr 203/2011, faktura nr 205/2011, faktura nr 212/2011, faktura nr 216/2011, faktura nr 217/2012, faktura nr 218/2011, faktura nr 219/2011, faktura nr 224/2011, faktura nr 226/2011, faktura nr 227/2011, faktura nr 235/2011, faktura nr 238/2011, faktura nr 239/2011, faktura nr 240/2011, faktura nr 247/2011, faktura nr 248/2011, faktura nr 249/2011, faktura nr 260/2011, faktura nr 263/2011, faktura nr 265/2011, faktura nr 265/2011, faktura nr 266/2011, faktura nr 268/2011, faktura nr 287/2011, faktura nr 134/2011, faktura nr 136/2011, faktura nr 147/2011, faktura nr 148/2011, faktura nr 155/2011, faktura nr 156/2011, faktura nr 158/2011, faktura nr 159/2011, faktura nr 162/2011, faktura nr 163/2011, faktura nr 164/2011 i faktura nr 174/2011 na łączną kwotę 99.880,88 Euro. Spółka nie uregulowała płatności za faktury. W związku z nieuregulowaniem przez Spółkę płatności za wykonywane przez Wnioskodawcę usługi transportowe, Wnioskodawca zatrzymał transportowane towary, to jest łącznie 549 sztuk sprzętu AGD, w tym 276 sztuk kuchenek oraz 273 sztuki lodówek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00