Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.09.2013, sygn. IBPP1/443-458/13/LSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-458/13/LSz

Zwrot 50% kosztów poniesionych przez Jednostkę Realizującą Projekt działającą w ramach struktury organizacyjnej Wnioskodawcy, do poniesienia których zobowiązana jest Gmina, powinno być traktowane jako zapłata za usługi świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz Gminy podlegające opodatkowaniu VAT w wysokości 23% i w konsekwencji dokumentowane fakturami.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 24 maja 2013r. (data wpływu 27 maja 2013r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 sierpnia 2013r. (data wpływu 28 sierpnia 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania poniesionych przez Wnioskodawcę kosztów funkcjonowania Jednostki Realizującej Projekt jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 maja 2013r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania poniesionych przez Wnioskodawcę kosztów funkcjonowania Jednostki Realizującej Projekt.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 26 sierpnia 2013r. (data wpływu 28 sierpnia 2013r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu Nr IBPP1/443-458/13/LSz z dnia 16 sierpnia 2013r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

  1. Porozumienie z dnia 19 maja 2008r. w sprawie upoważnienia Z. sp. z o.o. do ponoszenia kosztów kwalifikowanych.Na podstawie porozumienia nr z dnia 19 maja 2008r. zawartego pomiędzy Gminą (zwana dalej także Miastem) a Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. (zwanym dalej także jako Z. sp. z o.o. lub Wnioskodawcą), Gmina upoważniła Z. sp. z o.o. do ponoszenia wydatków kwalifikowalnych na przygotowanie i realizację Projektu pn. . Upoważnienie to dotyczy wydatków ponoszonych m.in. w ramach wydatków związanych z działalnością Jednostki Realizującej Projekt, działającej w Z. sp. z o.o. w latach 2012 - 2013.Ponadto, pkt 6 ww. porozumienia nr przewiduje, że zarówno Z. sp. z o.o. jak i Gmina będą ponosiły wydatki ze środków własnych na inwestycje w swoim zakresie (Gmina - wydatki na sieć kanalizacji deszczowej, Z. sp. z o.o. - wydatki na sieci wodociągowe i kanalizacji sanitarnej wraz z niezbędnym zakresem odtworzeń dróg oraz wydatki na oczyszczalnie ścieków). W celu zapewnienia trwałości przedsięwzięcia, Z. sp. z o.o. zostanie właścicielem części majątku wytworzonego w ramach realizacji Projektu, który to majątek opisany został w pkt 3 lit. a-c) porozumienia nr . Tym samym Z. sp. z o.o. stanie się właścicielem kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, oczyszczalni ścieków Ś. oraz M.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00