Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.04.2013, sygn. IPPP1/443-266/13-3/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-266/13-3/MP

Koszty obsługi rachunku bankowego ponoszone w związku ze świadczeniem przez Wnioskodawcę usługi zarządzania nieruchomością komercyjną zwiększają kwotę należną od nabywcy i powinny być opodatkowane według stawki właściwej dla świadczenia usługi - tj. 23% zgodnie z art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18.03.2013 r.(data wpływu 25.03.2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku przy obciążaniu R. kosztami prowadzenia Rachunku - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25.03.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku przy obciążaniu R. kosztami prowadzenia Rachunku.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny :

Spółka C. Sp. z o.o. zawarła z R. Sp. z o.o. Oddział w Polsce umowę o zarządzanie nieruchomością na mocy której Spółka zobowiązana jest do podejmowania wszelkich niezbędnych czynności zarządczych dotyczących budynku . W ramach niezbędnych czynności zarządczych, C. zobowiązana jest m.in. regulować należności związane z bieżącym utrzymaniem Nieruchomości.

W Umowie o zarządzanie określono, iż przez należności związane z bieżącym utrzymaniem Nieruchomości rozumie się wydatki na techniczne utrzymanie obiektu, naprawy mniejszej wagi, zakup części zamiennych, zapewnienie mediów, usługi asenizacyjne, wywóz śmieci. Należności te wynikają z faktur/rachunków wystawionych na R.. Wysokość tych należności określana jest zgodnie z umowami zawartymi pomiędzy R. a dostawcami danych usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00