Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.01.2013, sygn. IPPP3/443-1031/12-4/KC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1031/12-4/KC

w zakresie miejsca świadczenia usług magazynowych oraz braku obowiązku rejestracji dla potrzeb podatku VAT po stronie Wnioskodawcy z tytułu nabycia mebli od polskiego producenta.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 01.10.2012 r. (data wpływu 03.10.2012 r.), uzupełnionym w dniu 19.12.2012 r. (data wpływu 21.12.2012 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 12.12.2012 r. (skutecznie doręczone w dniu 17.12.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • określenia miejsca świadczenia dla nabywanych usług magazynowych jest nieprawidłowe,
  • braku obowiązku rejestracji dla potrzeb podatku VAT po stronie Wnioskodawcy z tytułu nabycia mebli od polskiego producenta - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 03.10.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług magazynowych oraz braku obowiązku rejestracji dla potrzeb podatku VAT po stronie Wnioskodawcy z tytułu nabycia mebli od polskiego producenta. Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 19.12.2012 r., złożonym w dniu 19.12.2012 r. (data wpływu 21.12.2012 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 12.12.2012 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka GmbH (X.) jest spółką zajmującą się sprzedażą mebli głównie na terenie Niemiec. W celu zminimalizowania kosztów produkcji, przy zachowaniu wysokiej jakości wykonania, X. zleca wykonanie mebli producentom mebli mającym siedzibę na terytorium Polski. Po wyprodukowaniu mebli następują dwie sytuacje, tj. pierwsza, w której wyprodukowany towar jest od razu transportowany z Polski na terytorium Niemiec, oraz druga, w której w momencie wydania towaru przez producenta na rzecz X. nie jest znana dokładna data transportu wyprodukowanego towaru z Polski do Niemiec.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00