Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.05.2013, sygn. IPPP1/443-375/13-2/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-375/13-2/MP

Faktury będą przez Spółkę przechowywane w sposób określony w § 21 cyt. rozporządzenia Spółka zapewni autentyczność i integralność treści w okresie do upływu przedawnienia zobowiązania podatkowego zatem faktury te mogą być archiwizowane wyłącznie w sposób elektroniczny. Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego z ww. faktur.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16.04.2013 r. (data wpływu 24.04.2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania otrzymanych w formie papierowej oryginałów faktur VAT w postaci elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z ww. faktur - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24.04.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania otrzymanych w formie papierowej oryginałów faktur VAT w postaci elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z ww. faktur.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe :

Spółka S.A. (dalej: Spółka, Wnioskodawca) w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w branży budowlanej współpracuje z wieloma podwykonawcami oraz dostawcami, którzy za świadczone usługi/dostarczone towary wystawiają jej faktury. Faktury te otrzymywane są w formie papierowej. Rocznie Spółka otrzymuje ogromną ilość faktur zakupowych, które zgodnie z regulacją zawartą w art. 112 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.2011 Nr 177 poz.1054 ze zm., dalej: ustawa o VAT) oraz § 21 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. 2012 poz. 1428, dalej: Rozporządzenie fakturowe) jest zobowiązana przechowywać do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego. W celu uproszczenia systemu przechowywania otrzymywanych faktur VAT w formie papierowej, Spółka zamierza wprowadzić nową procedurę dotyczącą faktur zakupowych. Spółka zamierza korzystać z usług firmy zewnętrznej, która w profesjonalny sposób zajmuje się procesowaniem, skanowaniem, indeksacją i archiwizacją dokumentów (dalej: Partner). Zgodnie z umową zawartą z Partnerem, procedura dotycząca faktur zakupowych (dalej: Procedura) będzie przebiegać w następujący sposób:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00