Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.06.2013, sygn. IPPP2/443-230/13-2/RR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-230/13-2/RR

Czy z tytułu wkładu finansowego otrzymywanego w ramach umów o sponsorowanie audycji zawieranych z producentami i dystrybutorami napojów alkoholowych, Spółka jest zobowiązana do uiszczenia podatku w wysokości 10 % (tzw. podatek piwny)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 12.03.2013 r. (data wpływu 15.03.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej właściwego zastosowania przepisu art. 132 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15.03.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie właściwego zastosowania przepisu art. 132 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Na podstawie przepisów ustawy alkoholowej X. S.A. zobowiązana jest jako podmiot świadczący usługi będące reklamą napojów alkoholowych do naliczania i odprowadzania opłaty w wysokości 10 % podstawy opodatkowania podatkiem VAT. X. S.A. uiszcza opłatę z tytułu usług będących reklamą napojów alkoholowych i składa stosowne deklaracje DRA-1. Jednak powstała wątpliwość, czy również w przypadku umów o sponsorowaniu audycji zawartych z producentami wyrobów alkoholowych, Spółka zobowiązana jest uiszczać tzw. podatek piwny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00