Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.06.2013, sygn. IPPP2/443-524/13-3/MAO, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-524/13-3/MAO

dotyczy prawa do dokonania korekty (zmniejszenia podatku należnego) w sytuacji gdy klient nie posiada dowodu zakupu

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 21.05.2013 r. (data wpływu 31.05.2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do dokonania korekty (zmniejszenia podatku należnego) w sytuacji gdy klient nie posiada dowodu zakupu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31.05.2013 r. do tut. Organu wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie w zakresie prawa do dokonania korekty (zmniejszenia podatku należnego) w sytuacji, gdy klient nie posiada dowodu zakupu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej Spółka) jest właścicielem sieci sklepów z artykułami do majsterkowania, budowy, remontu, urządzania domu, pielęgnowania ogrodu, etc. Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej towarów. Sprzedaż towarów jest ewidencjonowana przy użyciu kas rejestrujących. W związku z tym, Spółka wydaje klientom paragony fiskalne potwierdzające fakt zakupu towaru.

Spółka podejmuje różnego rodzaju zabiegi, które nakierowane są na pozyskanie jak największej liczby klientów. Między innymi - dążąc do pełnego usatysfakcjonowania klientów i zachowania dobrego wizerunku marki X. - Spółka opracowała wewnętrzną procedurę, w której uregulowała zasady zwrotu towarów kupionych przez klientów. Spółka podjęła decyzję o umożliwieniu klientom dokonywania zwrotu zakupionych towarów nie tylko z powodu reklamacji, ale także bez podania przyczyny. W konsekwencji, klient może zwrócić towar np. w sytuacji, gdy kupił za dużo sztuk danego towaru, czy też, jeśli po dokonaniu zakupu uzna, że towar mu nie odpowiada (np. z uwagi na kolor, rozmiar, itp.). Możliwość zwrotu kupionego towaru bez podania wyraźnej przyczyny jest dla klientów istotna i wpływa na decyzję o robieniu zakupów właśnie w sklepach należących do Spółki, a nie w innych placówkach o zbliżonym asortymencie, w tym u konkurencji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00