Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.04.2013, sygn. IPPB2/436-253/11/13-7/S/MZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

Zakres polskich instrumentów finansowych odnośnie możliwości zastosowania zwolnienia na podstawie art. 9 pkt 9 lit. a lub odpowiednio lit. b ustawy, możliwości zastosowania zwolnienia na podstawie art. 9 pkt 9 lit. c ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów, uwzględniając prawomocny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie sygn. akt III SA/Wa 387/12 z dnia 05.10.2012 r. (data wpływu 14.01.2013 r.) stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 12.07.2011 r. (data wpływu 15.07.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie polskich instrumentów finansowych - jest:

  • odnośnie możliwości zastosowania zwolnienia na podstawie art. 9 pkt 9 lit. a lub odpowiednio lit. b ustawy - prawidłowe,
  • odnośnie możliwości zastosowania zwolnienia na podstawie art. 9 pkt 9 lit. c ustawy nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15.07.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie sprzedaży polskich instrumentów finansowych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

  1. Giełda Papierów Wartościowych we Frankfurcie (FSE), prowadzona przez D., wprowadziła nowy segment rynku, X.(dalej X. Rynek Międzynarodowy X.) oferowany przez FSE XR. (Rynek Regulowany FSE X.), który uznawany jest za rynek regulowany w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 14 Dyrektywy 2004/39/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych (dalej Dyrektywa MiFID) oraz FSE XO. (Rynek Otwarty FSE X.), który uznawany jest za wielostronną platformę obrotu (dalej MTF) w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 15 Dyrektywy MiFID. E. (dalej E.), występujący w charakterze centralnego kontrahenta (ang. central counterparty, na potrzeby niniejszego wniosku określanego jako centralny kontrahent, zgodnie z polską wersją językową Dyrektywy MiFID; zaznaczyć jednak należy, że używane jest również tłumaczenie centralny kontrpartner, m.in. na stronach internetowych Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych S.A., które to tłumaczenie nie będzie jednak używane na potrzeby niniejszego wniosku) w rozumieniu Dyrektywy MiFID, jest podmiotem pośredniczącym pomiędzy stronami transakcji zawieranych na FSE XR. i FSE XO., stając się sprzedającym dla kupującego i kupującym dla sprzedającego.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00