Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.11.2013, sygn. IPPB5/423-753/13-2/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-753/13-2/KS

Czy w przedstawionym stanie faktycznym wydatki poniesione na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz środki finansowe przekazane na budowę drogi będą stanowiły koszty uzyskania przychodu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku (data wpływu 23.09.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji do podatkowych kosztów uzyskania przychodu wydatków ponoszonych przez Spółkę na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz środków finansowych przekazanych gminie w związku z budową drogi jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23.09.2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji do podatkowych kosztów uzyskania przychodu wydatków ponoszonych przez Spółkę na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz środków finansowych przekazanych gminie w związku z budową drogi.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Przedsiębiorstwo Państwowe P. (dalej: P. lub Wnioskodawca) jest właścicielem ośrodka wypoczynkowego w Juracie. Obiekt jest przeznaczony zarówno dla pracowników i ich rodzin, jak i osób nie będących pracownikami. Plan inwestycji polegającej na rozbudowie ośrodka przewidywał, iż Wnioskodawca będzie osiągał przychód nie tylko z udostępniania ośrodka na cele wypoczynkowe, ale również będzie wynajmował ośrodek w związku z organizacją szkoleń. Formalny adres ośrodka wypoczynkowego P. w J. sugeruje, że dojazd do ośrodka odbywa się ulicą Ś., co w rzeczywistości nie jest możliwe. Ulica ta jest w części zamknięta dla ruchu, gdyż jest to teren prywatny, zaś przed ulicą jest ustawiona zapora. Rzeczywisty dojazd do ośrodka odbywa się drogą leśną (utwardzoną w przeszłości na koszt P. płytami betonowymi) ale nie posiadającą statusu drogi publicznej, a tym samym po tej drodze nie powinien odbywać się ruch pojazdów. P. nie dysponuje prawem do terenu, na którym zlokalizowana jest leśna droga, po której w rzeczywistości odbywa się dojazd do zabudowanej nieruchomości stanowiącej własność P.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00