Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.10.2013, sygn. IPPB2/415-542/13-4/MK1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-542/13-4/MK1

skutki podatkowe powstałe po stronie reklamującego Klienta z tytułu nabywania wyrobów Spółki po cenie z zastosowanym rabatem

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 25.07.2013 r. (data wpływu 29.07.2013 r.) oraz piśmie z dnia 12.09.2013 r. (data nadania 13.09.2013 r., data wpływu 17.09.2013 r.) uzupełniającym braki wniosku na wezwanie Nr IPPB2/415-542/13-2/MG, IPPB3/423-574/13-2/GJ z dnia 06.09.2013 r. (data odbioru 12.09.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych powstałych po stronie reklamującego Klienta z tytułu nabywania wyrobów Spółki po cenie z zastosowanym rabatem (pytanie nr 5) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29.07.2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych powstałych po stronie reklamującego Klienta z tytułu nabywania wyrobów Spółki po cenie z zastosowanym rabatem (pytanie nr 5).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka zajmuje się produkcją i sprzedażą galanterii klinkierowej. Produkcja odbywa się systemem ciągnionym - pokłady różnych glin łączy się ze sobą, formuje i wypala w piecach komorowych lub tunelowych. Spółka otrzymuje produkt naturalny, który stosownie do parametrów fizyko-chemicznych gliny może być bardziej lub mniej wrażliwy na warunki atmosferyczne. Skutkuje to czasami rozwarstwieniami położonych płytek lub odpryskami. Ze względu na rodzaj gliny możliwe są również wady na produktach w postaci margli i wichrowatości. Wady tego rodzaju są nierozłączną częścią produkcji z materiałów naturalnych i nie da się ich wyeliminować na poziomie wewnętrznego systemu jakości. Swoje produkty Spółka sprzedaje za pośrednictwem Hurtowni. Z powodów opisanych powyżej, odbiorcy indywidualni - Klienci współpracujących ze Spółką Hurtowni, składają za ich pośrednictwem reklamacje na wyroby Spółki. Podstawą owych reklamacji jest rękojmia ustanowiona w Kodeksie cywilnym i opisana w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz w postępowaniu reklamacyjnym opisanym dla Klientów Spółki na stronie internetowej Spółki. Rozpatrując daną reklamację Spółka zbiera dokumentację w postaci dokumentów potwierdzających nabycie wyrobów Spółki, zgłoszenia reklamacyjnego z opisem wad, stosowanych materiałów budowlanych, jeśli sytuacja tego wymaga Spółka przeprowadza wizję lokalną i/lub prosi o zdjęcia. Jeśli tylko reklamacja jest zasadna Spółka realizuje roszczenia klientów w postaci wymiany towarów na wolne od wad lub/i wypłatę rekompensaty poniesionych kosztów montażu wadliwych wyrobów, ich demontażu i ponownego montażu wyrobów wolnych od wad, ustalone w oparciu o stawki rynkowe lub szacunek rzeczoznawcy majątkowego. Czasami zdarza się, że reklamacja jest nie zasadna, np. upłyną termin rękojmi. Wtedy Spółka dla pozytywnego wizerunku wśród Hurtowników i Klientów - odbiorców ostatecznych i przez to zabezpieczenia źródeł przychodów chce przyjąć w swojej strategii sprzedaży możliwość sprzedaży Klientowi nowych wyrobów co do rodzaju i ilości odpowiadających wyrobom reklamowanym z rabatem do ceny sprzedaży sprowadzającym cenę sprzedaży do jednego złotego (1 zł) netto. Taka sprzedaż wyrobów pozwoli Spółce skorygować nadszarpnięty sprzedażą wadliwych wyrobów, rynkowy obraz Spółki, który jak udowodniono przekłada się na zmniejszenie sprzedaży. Poza tym taka sprzedaż może uchronić Spółkę od ewentualnych odszkodowań i rekompensat za wadliwe towary. Spółka uruchomiła nową linię technologiczną pozwalającą produkować pięć razy więcej wyrobów niż dotychczasowa linia. Sprzedaż takiej ilości wyrobów wymagać będzie intensywnych działań marketingowych i zapewne zwiększyć może liczbę zgłaszanych w przyszłości reklamacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00