Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.11.2013, sygn. IPPP3/443-793/13-2/KT, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-793/13-2/KT

w zakresie zwolnienia od podatku czynności przeniesienia własności nieruchomości w zamian za odszkodowanie oraz korekty odliczonego podatku

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 22.08.2013 r. (data wpływu 28.08.2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności przeniesienia własności nieruchomości w zamian za odszkodowanie oraz korekty odliczonego podatku - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28.08.2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności przeniesienia własności nieruchomości w zamian za odszkodowanie oraz korekty odliczonego podatku.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W 1998 roku Spółka zakupiła niezabudowaną nieruchomość od osób fizycznych. Przy zakupie działki nie był odliczany podatek VAT. Następnie, w latach 2000 - 2003 Spółka wybudowała na tej działce budynek magazynowo -usługowy z częścią biurowosocjalną o powierzchni około 1.000 m2. W trakcie budowy Spółka korzystała z odliczeń podatku naliczonego od zakupionych na cele inwestycyjne towarów i usług. Po zakończeniu budowy, w grudniu 2003 roku, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego udzielił Spółce pozwolenia na użytkowanie budynku.

Od dnia 1 stycznia 2004 roku budynek został wynajęty. Po zakończeniu okresu najmu Spółka rozpoczęła w nim własną działalność gospodarczą w listopadzie 2004 roku i prowadziła do 2013 roku. Spółka była już drugim użytkownikiem budynku. Spółka przez cały okres użytkowania nie ponosiła nakładów na ulepszenie budynku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00