Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.01.2014, sygn. ITPP2/443-1086/13/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1086/13/AD

Czy prawidłowym jest stanowisko Wnioskodawcy w zakresie możliwości żądania zwrotu kwot podatku naliczonego z tytułu nabycia środków trwałych, udokumentowanych w całości opłaconymi fakturami, w terminie 25 dni?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 września 2013 r. (data wpływu 8 października 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu realizacji uprawnienia do odliczenia podatku naliczonego związanego ze zmianą sposobu wykorzystania budynku - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu realizacji uprawnienia do odliczenia podatku naliczonego związanego ze zmianą sposobu wykorzystania budynku.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółdzielnia posiada budynek piętrowy o funkcji administracyjno-handlowej, zbudowany w latach 70 ubiegłego wieku. W wyniku przeprowadzonych prac inwestycyjnych prowadzonych w latach 2011-2013 dokonano zmiany sposobu użytkowania budynku administracyjnego na funkcje mieszkaniowe oraz dokonano nadbudowy i rozbudowy obiektu. Stosowny projekt budowlany obejmujący powstanie dwunastu mieszkań został potwierdzony decyzją wydaną zgodnie z prawem budowlanym. Spółdzielnia uzyskała pozwolenie na budowę budynku wielomieszkaniowego w dniu 8 października 2010 r. Rozpoczęcie robót budowlanych nastąpiło w dniu 2 czerwca 2011 r., co potwierdzone zostało wpisem w dzienniku budowy. Na wartość prac budowlanych w okresie 2011 r. - 2013 r. składają się w szczególności nakłady związane z wyburzaniem części ścian, nadbudową i rozbudową obiektu, montażem okien i drzwi wejściowych do lokali, położeniem nowej konstrukcji dachowej z poszyciem, budową klatki schodowej, założeniem nowych instalacji elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, wentylacyjnych, dociepleniem ścian zewnętrznych budynku, wykonaniem nowej elewacji oraz pracami zewnętrznymi: utwardzonym wjazdem i ogrodzeniem. W trakcie realizacji robót budowlanych wykonawca wystawiał faktury, zgodnie z zakończonymi etapami. Wartość nakładów na obiekt przekroczyła 15.000 zł, jest wyższa niż 30% wartości początkowej obiektu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00