Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.01.2014, sygn. ITPP3/443-524/13/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-524/13/MD

Stosowanie stawki 0% w przypadku dostaw wewnątrzwspólnotowych potwierdzanych dokumentami przesyłanymi co do zasady w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 października 2013 r. (data wpływu 29 października 2013 r.), uzupełnionym w dniu 14 stycznia 2014 r. (data wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do stosowania stawki 0% w przypadku dostaw wewnątrzwspólnotowych potwierdzanych dokumentami przesyłanymi co do zasady w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 października 2013 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 14 stycznia 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do stosowania stawki 0% w przypadku dostaw wewnątrzwspólnotowych potwierdzanych dokumentami przesyłanymi co do zasady w formie elektronicznej.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

P. (dalej Wnioskodawca lub Spółka) specjalizuje się w produkcji różnego rodzaju kartonów dekoracyjnych, wykorzystywanych w przemyśle ramiarskim oraz usługami w zakresie kaszerowania i wycinania gotowych kartonów passepartout. Spółka jest jednym z głównych polskich dostawców ramek do I.(dalej Centrala), przy czym sprzedaż towarów realizowana jest bezpośrednio na rzecz poszczególnych oddziałów (lub spółek działających pod marką I.) posiadających siedziby w państwach członkowskich UE. Każdy z nabywców jest zarejestrowanym podatnikiem VAT i posiada ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych. Również Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT UE dla transakcji wspólnotowych (rejestracja od 2005 r.).System związany z obrotem towarami pomiędzy Wnioskodawcą, a poszczególnymi nabywcami (oddziałami lub spółkami działającymi pod jedną marką) i firmami transportowymi odbywa się przy pomocy jednego, zcentralizowanego systemu informatycznego (system elektronicznej wymiany danych EDI) wdrożonego przez Centralę, do którego podłączeni są wszyscy użytkownicy, podmioty współpracujące, w tym Wnioskodawca. Poszczególni nabywcy zgłaszają za pośrednictwem systemu informatycznego zapotrzebowanie na towary. Wnioskodawca otrzymuje z Centrali informację o zamówieniach (ilość zamówionego towaru, oznaczenie nabywcy i danych gdzie towar ma być wysyłany). Za pośrednictwem tego samego systemu Wnioskodawca potwierdza przyjęcie zamówienia oraz wysyła informację o terminach i sposobie jego realizacji. Spedytorzy (organizowani przez I.) zintegrowani z systemem informatycznym potwierdzają elektronicznie wysyłkę towaru (odbiór towaru od Wnioskodawcy). Wnioskodawca fakturuje dostawę na każdego z nabywców. Wnioskodawca posiada w wersji elektronicznej specyfikację poszczególnych sztuk ładunku oddanego do transportu oraz fakturę. Towary transportowane są bezpośrednio do nabywców posiadających siedziby w państwach członkowskich UE. Po dotarciu towaru do poszczególnych nabywców, każdy z nich samodzielnie potwierdza w systemie EDI odbiór towaru. Po zrealizowanej dostawie Wnioskodawca otrzymuje z systemu EDI zestawienie generowane raz w miesiącu, potwierdzające rzeczywiste dokonanie dostawy do poszczególnych oddziałów (lub spółek) z podaniem numeru zamówienia, numeru faktury, nazwy odbiorcy i kraju, gdzie towar dotarł. Na zestawieniu znajduje się pisemna informacja, że towar objęty wyszczególnionymi fakturami został faktycznie otrzymany przez Centralę lub przez jednego z jej nabywców, a wystawiony dokument zezwala na zastosowanie obniżonej 0% stawki VAT. Cała wymiana informacji ma charakter elektroniczny, poszczególne komunikaty i dokumenty dostępne w systemie, mogą być w razie potrzeby wydrukowane. Wnioskodawca współpracuje z Centralą w ten sposób już od kilku lat.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00