Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.09.2014, sygn. ITPB4/423-66/14/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB4/423-66/14/AM

Czy kwota zaległego podatku akcyzowego za lata 2007-2009 stanowić będzie koszt uzyskania przychodu w momencie faktycznego poniesienia, czyli zapłaty?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 9 czerwca 2014 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie ujęcia w kosztach uzyskania przychodów podatku akcyzowego zapłaconego w wykonaniu decyzji organu podatkowego jest prawidłowe, jednakże z innego względu niż przedstawiony we wniosku.

UZASADNIENIE

W dniu 9 czerwca 2014 r. został złożony wniosek, przekazany tutejszemu organowi przez Naczelnika Urzędu Skarbowego pismem ... z dnia 5 czerwca 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie ujęcia w kosztach uzyskania przychodów podatku akcyzowego zapłaconego w wykonaniu decyzji organu podatkowego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie zabudowy pojazdów specjalnych medycznych dla jednostek służby zdrowia oraz innych, takich jak laboratoria, pojazdy dla inspekcji transportu drogowego, samochody dla ratownictwa drogowego i inne. Opierając się na wykładni prawa Spółka do celów naliczania akcyzy kierowała się Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług z 1997 r. i zaliczyła ambulanse medyczne do grupy 34.10.54-90.10 samochody służby zdrowia na podwoziach samochodów ciężarowych. Zgodnie z tą klasyfikacją produkowane przez Spółkę samochody nie podlegały akcyzie. Wnioskodawca działał w przeświadczeniu, że nie jest podmiotem zobowiązanym do naliczenia i odprowadzenia podatku akcyzowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00