Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.10.2014, sygn. ITPB3/423-313/14/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-313/14/PS

Czy przychód z tytułu wystawienia na rzecz Klientów faktury tytułem obciążenia częścią lub całością kosztów tzw. przestojów w związku z transportem towarów w ramach zrealizowanych Umów Sprzedaży, powinien być przez Spółkę ujęty w momencie wystawienia tejże faktury?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 lipca 2014 r. (data wpływu 18 lipca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu rozpoznania przychodu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 lipca 2014 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu rozpoznania przychodu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca posiada siedzibę oraz miejsce zarządu na terytorium Polski oraz podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych, a także jest czynnym podatnikiem VAT. Rokiem podatkowym w Spółce jest rok kalendarzowy.

Spółka w swojej działalności realizuje sprzedaż swoich produktów m.in. drogą morską. W związku z opóźnieniami w transporcie morskim (tzw. przestojami/demmurage), Wnioskodawca jest obciążany dodatkowymi kosztami z tego tytułu. Z sytuacją, gdy dochodzi do tzw. przestoju mamy do czynienia wówczas, gdy statek jest czarterowany przez dłuższy okres niż ustalony w kontrakcie, np. z powodu przekroczenia umówionego czasu załadunku/rozładunku danego statku, bądź w razie zbyt długiego czasu oczekiwania na wejście do portu przez określony statek. Wynagrodzenie z tego tytułu jest ustalane w analogiczny sposób jak wynagrodzenie za czarter. Koszty te wynikają z treści umów frachtowych zawartych pomiędzy Spółką a przewoźnikami (dalej Umowa Frachtowa). Wnioskodawca ujmuje koszty tzw. przestojów, jako koszty pośrednie, w dacie ich ujęcia w księgach rachunkowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00