Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.02.2014, sygn. ILPP2/443-1117/13-2/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1117/13-2/EN

Podatek od towarów i usług w zakresie udokumentowania transakcji sprzedaży towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 18 listopada 2013 r. (data wpływu 19 listopada 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania transakcji sprzedaży towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania transakcji sprzedaży towarów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zajmuje się przetwarzaniem i recyklingiem zużytych opon samochodowych. Jednym z produktów jest granulat x, który w PKWiU klasyfikowany jest pod pozycją 38.33.34.0 surowiec wtórny z gumy.

W związku z nowelizacją ustawy o VAT, od 1 października 2013 r. rozszerzono katalog towarów objętych tzw. odwrotnym obciążeniem. W załączniku nr 11 do ustawy pod pozycją nr 41 znalazł się również produkt oferowany przez Spółkę tzn. granulat x.

W trakcie roku 2013 wielokrotnie dochodziło do sytuacji gdy klient wpłacał Wnioskodawcy zaliczkę na przyszłą dostawę granulatu. Realizując obowiązek wynikający z art. 29 ust. 2 ustawy o VAT Spółka takim przypadku wystawiła fakturę VAT zaliczkową i opodatkowywała otrzymaną zaliczkę podatkiem od towarów i usług. Gdy dochodziło do faktycznej dostawy Spółka wystawiała faktury VAT i na nich również wskazywała otrzymane wcześniej zaliczki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00