Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.03.2014, sygn. ILPB2/415-223/14-2/TR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB2/415-223/14-2/TR

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 listopada 2013 r. (data wpływu 17 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest:

  • prawidłowe odnośnie do: braku obowiązku korygowania PIT-4R oraz PIT-11, faktu powstania przychodu oraz źródła przychodu u obecnych zleceniobiorców,
  • nieprawidłowe odnośnie do pozostałej części.

UZASADNIENIE

W dniu 17 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W wyniku weryfikacji dokumentacji przez Wnioskodawcę, stwierdzono u kilku pracowników zatrudnionych na umowę zlecenia w latach: 2005-2011 nadpłatę składek na ubezpieczenie społeczne oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne. Wnioskodawca nie naliczył składek ZUS. Uzyskane przychody zostały wykazane w deklaracji PIT-11 w następujący sposób: poz. 54 przychód, poz. 55 koszty uzyskania przychodu, poz. 57 zaliczka na podatek dochodowy.

Aktualnie część z tych osób nadal jest zatrudniona u Wnioskodawcy, a pozostała część nie kontynuuje zatrudnienia. Wnioskodawca dokonał korekt dokumentów rozliczeniowych ZUS i od wypłaconych w poprzednich latach wynagrodzeń zostały naliczone składki ZUS zgodnie z obowiązującymi zasadami. Kwoty wynikające z niedopłaty składek emerytalno-rentowych oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne wraz z należnymi odsetkami zostały wpłacone przez zleceniodawcę do ZUS w miesiącu sierpniu 2013 r., zarówno w części finansowanej przez zleceniodawcę, jak i przez zleceniobiorców.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00