Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.03.2014, sygn. ILPP4/443-1/14-4/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-1/14-4/EWW

Miejsce świadczenia usługi magazynowania oraz stawka podatku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 19 grudnia 2013 r. (data wpływu 30 grudnia 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 7 marca 2014 r. (data wpływu 10 marca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:

  • jest prawidłowe - w zakresie miejsca świadczenia wykonywanych usług magazynowania elementów stoisk targowych;
  • jest nieprawidłowe - w zakresie stawki podatku dla ww. usług.

UZASADNIENIE

W dniu 30 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia wykonywanych usług magazynowania elementów stoisk targowych oraz stawki podatku dla ww. usług. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 7 marca 2014 r. (data wpływu 10 marca 2014 r.) o doprecyzowanie stanu faktycznego oraz przedstawienie pytania i stanowiska własnego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest wykonawcą stoisk targowych, które montuje poza granicami kraju na rzecz kontrahentów zagranicznych. Elementy tych stoisk są wykonywane w miejscu prowadzenia działalności Spółki. Po odbytych targach Spółka demontuje stoiska, po czym przywozi z powrotem zdemontowane elementy do Polski i zgodnie z pisemnymi lub ustnymi ustaleniami przechowuje je w swoich magazynach do czasu następnej wystawy. Za okres przechowywania tychże elementów Spółka wystawia dla kontrahentów zagranicznych, na rzecz których realizowane były stoiska, faktury za ich składowanie z zerową stawką VAT, na których umieszcza adnotację odwrotne obciążenie. Kontrahenci nie mają przy tym możliwości korzystania z powierzchni magazynowej, uczestniczenia w procesie rozładunku czy magazynowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00