Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.07.2014, sygn. ILPB3/423-181/14-2/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-181/14-2/JG

Czy wydatki na organizację nieodpłatnych szkoleń dla sprzedawców i serwisantów Spółki przygotowujących ich do pracy na terenie całej Polski mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu, w szczególności koszty zapewnienia uczestnikom zimnych napojów, kawy, herbaty, drobnych przekąsek oraz lunchu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z 7 kwietnia 2014 r. (data wpływu 15 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka zajmuje się wyłącznie sprzedażą urządzeń do oczyszczania wody pitnej, ich montażem oraz serwisowaniem i to jest źródłem jej przychodów. Sprzedażą zajmuje się grupa wyszkolonych sprzedawców (ta grupa liczy obecnie około 150 osób), natomiast ich montażem i serwisowaniem osobna grupa serwisantów (obecnie 120 osób). Osoby te świadczą usługi sprzedaży oraz serwisowe na podstawie umów cywilnoprawnych lub w ramach prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Sprzedaż, montaż oraz serwisowanie urządzeń są realizowane na obszarze całego kraju.

Pozyskane do współpracy osoby muszą być odpowiednio przygotowane i w tym celu Spółka prowadzi nieodpłatne szkolenia, których celem jest zapoznanie uczestników z ofertą produktów, ich obsługą, sposobem montażu, usuwania awarii oraz sprzedaży tych urządzeń.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00