Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.09.2014, sygn. ILPP1/443-456/14-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-456/14-2/MK

Opodatkowanie podatkiem VAT wydłużonej rękojmi z tytułu wad fizycznych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 20 maja 2014 r. (data wpływu 4 czerwca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT wydłużonej rękojmi jako usług odrębnych od dostawy maszyn oraz momentu powstania obowiązku podatkowego dla takiej usługi jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT wydłużonej rękojmi jako usług odrębnych od dostawy maszyn oraz momentu powstania obowiązku podatkowego dla takiej usługi.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży maszyn rolniczych i jest czynnym podatnikiem VAT w Polsce. Spółka dokonuje sprzedaży ww. maszyn do nabywców na terytorium kraju (w celu prowadzenia przez nich działalności gospodarczej lub działalności rolniczej) poprzez dystrybutorów (dalej: Dealerzy, Partner Serwisowy) w oparciu o zawarte z nimi umowy o współpracy w zakresie sprzedaży i serwisu maszyn oraz ogólne warunki sprzedaży i dostaw. W ramach przedmiotowych umów Dealerzy sprzedają maszyny nabyte od Spółki we własnym imieniu i na własny rachunek oraz prowadzą serwis gwarancyjny i pogwarancyjny przedmiotowych maszyn. Na mocy obowiązujących przepisów Kodeksu Cywilnego, Spółka udziela Dealerom rękojmi za wady fizyczne dla nowych maszyn na okres 12 miesięcy (w przypadku ciągników, ładowarek teleskopowych obowiązujących od momentu dostawy do ostatecznego nabywcy, a w przypadku maszyn żniwnych na okres dwunastu miesięcy. obowiązujących od chwili ich pierwszego Uruchomienia), a Dealerzy natomiast udzielają rękojmi ostatecznym nabywcom tych maszyn (dalej: Klientom Końcowym). W konsekwencji, zgodnie z przyjętym modelem współpracy, w przypadku ujawnienia się wady lub usterki maszyny, w wyniku okoliczności zaistniałych przed przejściem ryzyka/prawa własności na Klienta Końcowego, Dealer jest zobowiązany do dokonania naprawy maszyny rolniczej z tytułu rękojmi. Zwrot nakładów poniesionych przez Dealera w związku z wykonywaniem prac w ramach rękojmi odbywa się na podstawie faktur wystawionych przez Dealerów w oparciu o wcześniej zaakceptowane przez pracowników Spółki wnioski o uznanie roszczenia z tytułu rękojmi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00