Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2014, sygn. ILPP4/443-411/14-2/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-411/14-2/ISN

Odwrotne obciążenie dla dostawy towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej reprezentowanej przez pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 7 sierpnia 2014 r. (data wpływu 11 sierpnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania odwrotnego obciążenia dla dostawy towarów na rzecz spółki z siedzibą na terytorium innego niż Polska kraju Unii Europejskiej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 sierpnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania odwrotnego obciążenia dla dostawy towarów na rzecz spółki z siedzibą na terytorium innego niż Polska kraju Unii Europejskiej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka S.A. (Wnioskodawca), (Spółka) dokonuje dostaw towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.) (Ustawa), na rzecz spółki z siedzibą na terytorium innego niż Polska kraju Unii Europejskiej (Nabywca).

Towar będący przedmiotem sprzedaży jest odbierany od Spółki przez przewoźnika, który przewozi towary na wskazany adres w Polsce. Z informacji jakie posiada Spółka wynika, że towary mają być finalnie wywożone na terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju przez Nabywcę.

Nabywca prowadzi działalność gospodarczą i jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od wartości dodanej na terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju. Z informacji posiadanych przez Spółkę wynika, że Nabywca nie jest zarejestrowany w Polsce na potrzeby podatku od towarów i usług, gdyż Spółka nie otrzymała od Nabywcy polskiego numeru VAT na potrzeby rozliczenia sprzedaży, mimo, że wystąpiła z taką prośbą. Spółka wezwała także Nabywcę do złożenia oświadczenia, że jest on podatnikiem w rozumieniu art. 15 Ustawy. W odpowiedzi na to wezwanie Nabywca podał swój numer rejestracji jako podatnika podatku od wartości dodanej na terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju, a ponadto poinformował, że jego zdaniem zostały spełnione wszystkie wymogi do zastosowania opodatkowania na zasadach reverse charge według art. 199 ust. 1 Dyrektywy Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00