Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.12.2014, sygn. ILPP2/443-1001/14-2/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1001/14-2/EN

Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości korekty obrotu i podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej w przypadku uznanych reklamacji i zwrotów towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 9 września 2014 r. (data wpływu 12 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korekty obrotu i podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej w przypadku uznanych reklamacji i zwrotów towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 września 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korekty obrotu i podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej w przypadku uznanych reklamacji i zwrotów towarów.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzi działalność w zakresie sprzedaży detalicznej zegarków i wyrobów jubilerskich poprzez sieć salonów zlokalizowanych na terenie kraju. Sprzedaż jest ewidencjonowana za pomocą kas rejestrujących. Zdarza się, że klienci zwracają lub reklamują towar nie posiadając oryginału paragonu, co skutkuje zwrotem całości lub części należności (zapłaty). W takiej sytuacji Spółka uwzględnia inne zastępcze dokumenty potwierdzające dokonanie sprzedaży w postaci: karty gwarancyjnej, wydruku z terminala kart płatniczych lub wyciągu bankowego w przypadku transakcji bezgotówkowych, certyfikatu w przypadku brylantów, numeru referencyjnego w odniesieniu do zegarków, metki, wydruku z karty stałego klienta oraz oświadczenia klienta o zagubieniu paragonu lub oświadczenia sprzedawcy, na podstawie których możliwa jest identyfikacja transakcji sprzedaży w systemie informatycznym. System obsługi sprzedaży i system ewidencji magazynowej Wnioskodawcy generuje dokumenty, które potwierdzają dokonanie sprzedaży i wystawienie paragonu. Na ich podstawie jest możliwe zidentyfikowanie zakupionego towaru, ustalenie wartości netto, VAT należnego i wartości brutto. Przepisy zawarte w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 14 marca 2013 r. dotyczące zwrotu i reklamacji towarów obowiązujące od 1 kwietnia 2013 r. wskazują na szczegółowy sposób postępowania w zakresie dokumentowania ww. operacji. § 3 ust. 4 rozporządzenia określa elementy, które powinna zawierać ewidencja zwrotów towarów i uznanych reklamacji. Z § 3 ust. 4 pkt 6 wynika, że zwroty towarów i uznanych reklamacji, które skutkują zwrotem całości lub części należności z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji, do której należy dołączyć dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży. Ustawodawca nie określił definicji takiego dokumentu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00